Η Απογοήτευση και ο "Τοίχος" στην Ελλάδα
![]() |
| Ό,τι και να πω, είναι λίγο. |
Θέλω απλά να πω ότι είμαι απογοητευμένος με τους περισσότερους πλέον στην Ελλάδα.
Από τους "μεγάλους" δεν περιμένω κάτι ιδιαίτερο, αλλά για τους "μικρούς", τελικά, είναι ίσως και χειρότεροι από τους μεγάλους. Διότι, ό,τι προσπάθεια και να καταβάλω, βρίσκω τοίχο. Και έναν τοίχο ο οποίος έχει πολύ καλές βάσεις χρόνια πίσω.
Η Προσωπική μου Μάχη: Δυσλεξία και η Αντίδραση της Κοινωνίας
![]() |
| Η ορθογραφία και το συντακτικό μπορούν να γίνουν "τοίχος" στην αναγνώριση. |
Όσο και να λέω εγώ το δικό μου, βλέπω ότι ο κόσμος θα συνεχίσει να είναι ο ίδιος και απαράλλακτος. Προσπαθώ να δω πώς θα εκδώσω το βιβλίο μου, παίρνω συνέχεια καλές κριτικές, αλλά δεν υπάρχει ένας παραδοσιακός εκδοτικός οίκος που να θέλει να το εκδώσει. Οπότε, να κοιτάξω σε αυτοεκδόσεις, αλλά εκεί μιλάμε για ένα καλό ποσό, έτσι, ένα καλό ποσό που μπορεί να φτάσει στα 1000 μέχρι 5000€ με πολύ καλή δουλειά. Όμως ξέρετε γιατί δεν μπορεί να υπάρξει αυτό;
Εργασία, Υγεία και το Κόστος της Επιμέλειας
![]() |
| Η ψυχική υγεία είναι το άλφα και το ωμέγα. Μην την καταστρέφεις. |
Και γιατί χρειάζονται τόσα λεφτά σας ακούω να σκέφτεστε; (Ναι, είμαι μέσα στο κεφάλι σας!) Γιατί είναι πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν, και άνθρωποι να δουλεύουν. Δεν είμαι επαγγελματίας συγγραφέας, τώρα κάνω τα βήματά μου. Πήρα και βιβλία για να διαβάσω ώστε να προχωρήσω όσο το καλύτερο γίνεται και με όσα λιγότερα λάθη γίνεται. Και το βασικότερο πρόβλημα που δεν μπορώ να το λύσω, ό,τι και να προσπαθώ, είναι ορθογραφία και σύνταξη. Όπως είναι φανερό, όταν το δει ένας εκδοτικός οίκος αυτό, ξέρετε ότι πονάει. Γιατί για μια διόρθωση κειμένου τα ποσά είναι απλησίαστα πολλές φορές. Όχι όταν μιλάμε για 200 σελίδες (να είναι μικρό μυθιστόρημα, ώστε να διαβάζεται εύκολα και χαλαρά), αλλά μπορώ να προσθέσω άλλες σχεδόν 200 σελίδες. Φανταστείτε τώρα κόστος σελίδας από 1,5€ μέχρι και 4€… και για πλήρη επιμέλεια, διόρθωση κ.λπ. Μπορεί το ποσό να είναι ακόμα πιο υψηλό.
Οι Αυτοεκδοτικοί Οίκοι και η "Αδιαφορία" της Αγοράς
![]() |
| Το να είσαι συγγραφέας δεν είναι εύκολο ταξίδι, ούτε φτηνό, ούτε κάτι που μπορείς να κάνεις μόνος. |
Μετά σε απογοητεύουν με την πάγια τακτική τους: "Μα αυτός εδώ ο συγγραφέας μπορεί να έχει καλό βιβλίο, αλλά ξέρεις, δεν έχει κοινό, δεν είναι έτσι, δεν έχει εκείνο, αλλά το βιβλίο του είναι καλό, ρε παιδί μου, το θέλω, αλλά δεν μπορώ, δεν ξέρω…" Με αυτό το σκεπτικό, ακουμπάμε τον πάτο του πάτου, και να δούμε αν υπάρχει πιο κάτω.
Ο συγγραφέας του τάδε μυθιστορήματος, που τον "σπρώξατε" ή "σπρώχτηκε" κάπως, δεν έχει ανάγκη για άλλο "σπρώξιμο". Προτιμήστε τον, ναι, αλλά αν θέλετε να έχετε επιτυχίες, πρέπει να "σπρώξετε" άτομα που έχουν κάτι άλλο, ακόμα και εδώ στην Ελλάδα. Γιατί έχετε κακή νοοτροπία να μην θέλετε να "σπρώξετε" αν δεν σας πληρώσουν, ενώ είναι η δουλειά σας. Το λέω όχι για εμένα τόσο, εγώ την άκρη θα την βρω. Αλλά υπήρξαν άτομα τα οποία άκουγα τόσα χρόνια να λένε για τα δικά τους βιβλία, ότι δεν βοηθάνε, δεν προωθούν τους Έλληνες συγγραφείς, αλλά για ξένους που ξέρουν ότι όντως θα έχουν γρήγορο κέρδος, θα τρέξουν όλοι.
Δεν το πίστευα, αλήθεια, έλεγα "έλα μωρέ, βλακείες, τα μεγαλοποιούν όλα". Όταν ξεκίνησα να γράφω, γνώρισα μια κοπέλα η οποία έφτιαχνε ένα όμορφο παραμύθι. Παρόλο που πήρε εξαιρετικές κριτικές, δεν το εξέδιδαν αν δεν πλήρωνε, και το κόστος ήταν απλησίαστο. Ό,τι και να πρότεινε, δεν έβρισκε άκρη.
Οπότε, καταλαβαίνετε λίγο τι συμβαίνει εδώ, ε; Δεν είναι ότι δεν υπάρχει υλικό στην αγορά, αλλά πρέπει να πληρώσεις και τους αυτοεκδοτικούς οίκους. Γιατί οι μεγάλοι θα σε απορρίψουν όπως και να έχει. Εκδόσεις Anubis – Εκδόσεις Διόπτρα – Εκδόσεις Ψυχογιός και άλλοι, για λόγους κυρίως κοινού: δεν έχεις κοινό; Τελείωσες! Δεν έχει τρόπο να σε δουν και να κάνεις πωλήσεις, στο 2025, έτσι. Που γίνονται κάτι άτομα γνωστά στο διαδίκτυο γιατί "κοιμούνται" στα Live τους.
"Aeterna Civilight: Το Πρώτο Φως" - Το Όραμά μου
![]() |
| Η δημιουργία είναι διασκέδαση, είναι επικοινωνία με τον κόσμο. |
Αυτά είναι πράγματα που μπορούν να γίνουν αρκεί να υπάρξει η πραγματική ομάδα. Το να κρατήσω το βιβλίο στα χέρια μου και καλά "Έχω το πνευματικό μου παιδί στα χέρια μου", μάντεψε! Δεν με νοιάζει. Για εμένα όλο αυτό είναι Διασκέδαση! Είναι ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ! Είναι μια ευχάριστη διαδικασία! Είναι επικοινωνία με τον κόσμο! Δεν είναι τα λεφτά πάντα ο πρωταρχικός σκοπός. Παράδειγμα, στον παραδοσιακό οίκο το ποσό που μπορεί να πάρει ένας συγγραφέας είναι μερικές φορές αστείο, από 5%-8% μέχρι και 10%-15% (που στο 15% κάτι κάνουμε, έτσι). Και τα υψηλότερα ποσοστά (20-25% ή και 50-70%) υπάρχουν κυρίως σε πλατφόρμες αυτοέκδοσης (π.χ., Amazon KDP), όπου ο συγγραφέας αναλαμβάνει όλα τα αρχικά έξοδα (επιμέλεια, εξώφυλλο) και το marketing, και η πλατφόρμα απλώς παρέχει το μέσο πώλησης/εκτύπωσης.
Αλλά καταλαβαίνετε τι θέλω να πω; Ελπίζω δηλαδή. Δεν είναι εύκολο, παιδιά, θέλει πολλά για να γίνει σωστή δουλειά. Είναι κάτι που δεν το βλέπετε, αλλά η μόδα είναι αυτοί που κινούν τα νήματα. Αν το εξώφυλλο που μπορώ να φτιάξω δεν ταιριάζει σε ένα γενικό πλαίσιο, τότε τελείωσε. Αν το marketing δεν είναι σωστό, τότε χάθηκε. Και επίσης, ένας από τους στόχους μου είναι να ανοίξω τα φτερά του βιβλίου σε όλη τη χώρα, και όχι μόνο στη δική μας, αλλά και στο εξωτερικό, από τα ανατολικά μέχρι τα δυτικά, από τον βορά όσο και στον νότο.
Και μετά λέμε ότι μόνο το σχολείο καταστρέφει τους καλλιτέχνες; Εγώ λέω και η κοινωνία δεν πάει πίσω. Δεν είναι όλοι οι καλλιτέχνες ωραίοι ή έχουν να πουν κάτι. Βάζω και εμένα μέσα, ενώ ξέρω ότι το βιβλίο μου είναι σε πολύ καλό δρόμο.
Περίληψη του Βιβλίου: «Aeterna Civilight: Το Πρώτο Φως»
(Λίγα λόγια από έναν αυτοεκδοτικό οίκο.)
Το «Aeterna Civilight: Το Πρώτο Φως» είναι το πρώτο βιβλίο μιας ευρύτερης σειράς φαντασίας με έντονες επιρροές από ιαπωνικά anime, κορεατικά manhwa και κλασικά δυτικά fantasy έπη. Ο αναγνώστης εισάγεται σε έναν πλούσιο, μεταφυσικό και τεχνομαγικό κόσμο, όπου έννοιες όπως το φως, η ισορροπία, η ψυχή και η κοσμική αναγέννηση παίζουν κεντρικό ρόλο. Η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα εναλλακτικό σύμπαν με ιδιαίτερη κοσμογονία, δικές του γλώσσες και λαούς, και ξεκινά με μια μυστηριώδη, συμβολική σκηνή γέννησης. Η αφήγηση είναι πυκνή, με όρους, τίτλους, δοξασίες και οντότητες που απαιτούν προσοχή από τον αναγνώστη, θυμίζοντας τα πρώτα κεφάλαια μεγάλων sagas όπως το Dune, το Final Fantasy, ή έργα του Brandon Sanderson.
Παρά την πολυπλοκότητα, ο συγγραφέας προσπαθεί να στήσει σιγά-σιγά έναν μυθολογικό καμβά γεμάτο μεταφυσική, τεχνολογία και δράση. Η αφήγηση έχει σαφές κέντρο βάρους: τον ήρωα Προμηθέα, που ενσαρκώνει έναν αρχετυπικό «εκλεκτό» με κοσμική αποστολή, τοποθετημένο σε ένα φανταστικό σύμπαν που αντλεί από τεχνομάγεια, μυθολογία, ασιατική πνευματικότητα και μεταφυσική έννοια του πεπρωμένου. Η ιστορία έχει όλα τα βασικά στοιχεία ενός σύγχρονου επικού fantasy έπους τύπου anime/light novel, συνδυασμένα με πιο φιλοσοφικά επίπεδα ανάγνωσης — αυτογνωσία, μοίρα, κάθαρση, δυαδική φύση φωτός και σκότους.
Δυνατοί χαρακτήρες με ξεκάθαρες λειτουργίες (π.χ. Χιτόμι = πρακτικότητα/καρδιά, Γαλαξία = γνώση, Νόκτουα = μυστήριο). Αυτό το μείγμα καθιστά το έργο ιδιαίτερα ελκυστικό σε συγκεκριμένο, νεανικό και παγκοσμιοποιημένο κοινό, αλλά δημιουργεί και προκλήσεις για την ελληνική εκδοτική αγορά. Το έργο ξεχωρίζει για την πολυεπίπεδη φαντασία του, το έντονο worldbuilding και την σαφή επιρροή από την ασιατική αφηγηματική κουλτούρα, κάτι σπάνιο στη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνική παραγωγή. Παρότι αντλεί στοιχεία από γνωστά μοτίβα του είδους, κατορθώνει να παρουσιάζει ένα συνεκτικό, πνευματικά φορτισμένο και μεταφυσικά σύνθετο σύμπαν.
Η πρωτοτυπία έγκειται στην υβριδική αισθητική: δυτική και ανατολική αφήγηση συγχωνεύονται σε μια νέα πρόταση.
Άλλα, όπως λέω πάντα, όλα αυτά είναι σκέψεις από έναν φίλο που βρίσκεται μακριά.





Δημοσίευση σχολίου